کتاب جهان هولوگرافیک چیست

برای مثال، فضایی سه‌بعدی را تصور کنید که مانند شکل زیر، درون سطح خمیده‌ی یک سیلندر دوبعدی قرار گرفته است. شما درون این فضا زندگی می‌کنید؛ اما شاید سایه یا بازتابی از شما روی سطح آن منعکس شده باشد. برای فردی که تازه می‌خواهد با تاریخچه مختصری از فیزیک کوانتوم و با اصول پایه‌ای آن آشنا شود، کتابی ساده‌تر از «جهان هولوگرافیک» نوشته مایکل تالبوت نمی‌شناسم. گرچه لزوما همه نظریات گردآوری شده در این کتاب دقیق و یا قطعی نیستند، اما این کتاب در ایجاد درک مقدماتی نسبت به مفهوم کوانتوم مفید است. این کتاب، چنان که روی جلدش هم ذکر شده، «نظریه‌ای برای توضیح توانایی‌های فراطبیعی ذهن و اسرار ناشناخته مغز و جسم» است.

جهان هولوگرام چیست

در تجربة مرگ بسیاری خود را به صورت ظاهریشان حس می کرده اند و بسیاری هم به صورت یک میدان انرژی . همانطور که می‌دانید هر ادعایی در علم نیاز به اثبات دارد تا مورد پذیرش جوامع علمی و عموم مردم قرار گیرد. بهترین نوع اثبات با برخی از پیش‌بینی‌های قابل آزمایش که توسط نظریه هولوگرافیک انجام می‌شود، آغاز می‌گردد. سپس فیزیکدانان تجربی می‌توانند شواهدی را جمع‌آوری کنند تا ببینند آیا این آزمایشات با پیش‌بینی مطابقت دارد یا خیر. برای مثال، نظریه بیگ بنگ پیش‌بینی کرد که ممکن است درنتیجه انبساط شدید کیهان در ۱۳.۸ میلیارد سال پیش، نوعی از انرژی باقی‌مانده را در سراسر کیهان بیابیم – در دهه ۱۹۶۰ اخترشناسان موفق به کشف «تابش زمینه ریزموج کیهانی» شدند. این مطلب با هدف ارائه توضیح جامع پیرامون نظریه هولوگرافیک holographic و نظریه هولوتراپیک نوشته شده است و به شما کمک می کند با این دو نظریه بهتر آشنا شوید و تفاوت آنها را بهتر درک کنید.

نظریه عمومى سیستم‏ها

در بسیاری از کشورها، افراد متخصص از این تکنیک به عنوان یک عمل معنوی به جای یک عمل درمانی استفاده می‌کنند. به این ترتیب، برخی از افراد برای گسترش آگاهی خود به جای غلبه یا مدیریت بیماری روانی شان از این روش موثر استفاده می کنند. بسیاری از حامیان تنفس هولوتراپیک و نظریه هولوتراپیک اذعان می‌کنند که این تکنیک باعث آگاهی بیشتر در زندگی می شود. به عبارت دیگر انجام این کار، می تواند شما را به حالت دیگری سوق دهد، که می تواند برای عبور از چالش های زندگی موثر و مفید باشد. در زندگی واقعی، هولوگرام ها تصاویر سه بعدی مجازی هستند که توسط تداخل پرتوهای نوری ایجاد می شوند که اشیاء فیزیکی واقعی را منعکس می کنند. هولوگرام ها عمق، اختلاف منظر و دیگر ویژگی های آیتم اصلی را حفظ می کنند.

این اصل معمولا خوب تفسیر نمی شود و برخی از افراد اینگونه برداشت می کنند که جهان یک هولوگرام است اما دقیقا اینگونه نیست. اصل هولوگرافی بیان می کند که تمامی اطلاعات موجود در یک ناحیه از فضا را می توان توسط اطلاعاتی که در سطح آن است مشخص کرد. از لحاظ ریاضیات، این بدین معناست که حجم فضا را می توان به عنوان یک هولوگرام از سطح آن نشان داد. در واقع هولوگرافی به روش تهیه و تولید تصویرهای سه بعدی به کمک لیزر می گویند. هولوگرافیک به زبان ساده یعنی به وسیله خواص نور بتوان تصاویر هولوگرافیک خلق کرد.

سطوح دو بعدی کیهانی همانند هولوگرام ها تمامی اطلاعات فضای سه بعدی را رمزگشایی می کنند که این خود پایه ای برای ارتباط ماشین آلات کوانتومی و جاذبه ی زمین که یکی از بزرگترین چالش های فرضیه های فیزیکی به شمار می آید، است. جهان هولوگرافی چیست؟ زمانی که در آینه به خود نگاه می کنید، تصویری که از خودتان می بینید بسیار شبیه شماست اما دقیقا چهره شما را مشخص نمی کند زیرا زمانی که دست راست خود را بلند می کنید تصویر موجود در آینه دست چپش را بلند کرده است. تصویر آینه صرفا یک مجموعه از نور منعکس است که بدن فیزیکی شما در آن وجود ندارد. علی رغم تفاوت هایی که وجود دارد، شما می توانید ارتباط مهمی بین خودتان و تصویری که در آینه مشاهده می کنید بیابید.

هولوگرام آندوسکوپی چیست؟

این موضوع با توجه به اهداف شما می تواند در کیفیت اجرای هدف شما، تاثیر بسیار زیادی بگذارد. تکلیف این مدل هولوگرام ها به وضوح مشخص است چرا که این هولوگرام ها مشخصا برای یک برند، یک مشتری و مطابق با خواست مشتری، طراحی و تولید می شوند. این مدل هولوگرام ها چون انحصارا برای یک برند و یا یک مجموعه ی خاص تولید می شوند می توانند ویژگی های امنیتی همچون گیلوش و میکروتکست (ریزمتن) را نیز شامل شوند و کلا می توانیم آن ها در این شرایط، یک برچسب اطمینان از پلمپ محصول بنامیم.

در دهه 1990، دو فیزیک‌دان به نام‌های لئونارد ساسکیند و ژرارد ات‌هوفت که برنده جایزه نوبل فیزیک است؛ احتمال دادند که ممکن است اصول مشابهی بر کل جهان به صورت جامع نیز حاکم باشد. تجربیات هر روزه ما را نیز می‌توان به یک بازتاب هولوگرامی از فرایندهای فیزیکی که روی یک سطح دو بعدی دور اتفاق می‌افتد، تشبیه کرد. در یک دنیای هولوگرافی، زمان و مکان نمی توانند دیگر به شکل واقعیت اصلی در نظر گرفته شوند.

  • تئوری کوانتوم با شواهد فیزیکی که ارائه می کند در هم تنیدگی کوانتومی این ویژگی جدایی ناپذیر تئوری کوانتوم را توضیح غیر مستدل می دهد.
  • به طور مثال، David Bohm عقیده دارد که ذهن ما نیز همانند یک هوگرام عمل می کند.
  • برای مثال ممکن است یک کیبورد کامپیوتری که از نور ساخته شده را ایجاد کنند، که به اعضای داخلی شخص ساطع می گردد یا در عوض ابزار مفید و قابل حمل دیگری ساخته شود.

برای مثال، وجود یک «انرژی تاریک» را پیشنهاد می‌کند که در کل کیهان نفوذ می‌کند تا رمزگذاری هولوگرافیک اطلاعات را تسهیل کند. اگر تمام واقعیت، از جمله محتویات آگاهی ما، روی یک سطح هولوگرافیک رمزگذاری شده باشد، این نشان می‌دهد که محدودیت‌هایی برای جایگزین‌های احتمالی وجود دارد – فقط پیکربندی‌های اطلاعاتی معینی می‌توانند محقق شوند. این می تواند به این معنی باشد که احساس آزادی ما محدود است، زیرا قوانینی وجود دارد که چه چیزی می تواند و چه چیزی نمی تواند در فضازمان/آگاهی رمزگذاری شود. از نظر استعاری، ممکن است “حفره هایی در تار و پود واقعیت” وجود داشته باشد که نوع جهان ها یا تجربیاتی را که می توان ایجاد کرد محدود می کند.

هولوگرام چیست؟

آیا آنها خواهند توانست یک تصویر هولوگرامی از فضا-زمان دانه‌دانه‌ای را حس کنند؟ هوگان فهمید که از پنج حسگر امواج گرانشی در جهان، آزمایشگاه انگلیسی-آلمانی ژئو600 حساس‌ترین حسگر به آن چیزی است که او در ذهن داشت. او پیش‌بینی کرد که اگر تکانه‌های فضا-زمان به تقسیم‌کننده پرتو ضربه وارد کنند، در اندازه‌گیری‌هایش خود را نشان خواهد داد و سبب نویز در سیگنال نور لیزر خواهد شد. حسگرهای امواج گرانشی مانند ژئو600 به‌طرز شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای دقیقند. نظریه این است که اگر یک موج گرانشی از ژئو600 بگذرد، فضا را در یک جهت می‌کشد و در جهت دیگر فشرده می‌کند.

جهان هولوگرام چیست

دوگانگی بین ذرات و امواج شناخته می شود اما در واقع به نظر می رسد دنیایی ماورایی وجود دارد. در آن جهان مکانی برای رفتن وجود ندارد به این معنی که آن دنیا با این تعریف از ابعاد متفاوتی برخوردار است. نظریه نسبیت عام انیشتین همه چیز را در مقیاس بزرگ جهان به خوبی توضیح می دهد اما هنگام بررسی ریشه های آن شروع به توضیح موارد متعدد در مورد جهان می کند.

اینگونه فرض کنید که تمامی ادراک شما از سه بعد مکانی و یک بعد زمان، در واقع از یک میدان دوبعدی سرچشمه می گیرد. این مفهوم مشابه طرح های هولوگرام عادی است که تصویری سه بعدی را بر روی یک صفحه کاغذ دوبعدی ترسیم می کند. چرا که با بی نظمی های موجود در نظریه نسبیت انیشتین و مکانیک کوانتومی سازگاری دارد.

ابتدا، این هولوگرام‌ها بر اساس استفاده از آواتا‌های دیجیتالی منحصر به فرد برای افرادی که مدت‌ها پیش ما را ترک کرده اند، ایجاد شد. باربی در سال 2017 یک عروسک روباتیک هولوگرافی ارائه کرد که به دستورات صوتی پاسخ می‌دهد. این اسباب بازی قادر بود به سوالات مربوط به آب و هوا پاسخ دهد و موضوعات دیگر را مورد بحث قرار دهد.

سپس، هنگامی که تشعشعات مذکور از سیاهچاله خارج می‌شود، اثر این داده‌ها در عالم پراکنده می‌شود و بدین ترتیب اطلاعات جرم سقوط کرده درون سیاهچاله از بین نمی‌رود. اما وقتی فیزیکدانان این نکته را در مسایٔل خود لحاظ می‌کنند و در انجام محاسبات از آن بهره می‌برند، حل انواع مسایٔل بزرگ فیزیک – مانند ماهیت سیاهچاله‌ها و آشتی دادن گرانش با مکانیک کوانتومی – بسیار ساده‌تر می‌شود. به‌طور خلاصه، به نظر می‌رسد زمانی که قوانین فیزیک در دو بعد نوشته می‌شوند، بیشتر معنا پیدا می‌کنند.

جهان هولوگرام چیست

انگیزه نظریه جالب توجه ساسکیند و ات هوفت، کار درخشان ژاکوب بنشتاین از دانشگاه عبری بیت المقدس و استیون هاوکینگ در دانشگاه کمبریج روی سیاه چاله ها بود. در میانه دهه هفتاد، هاوکینگ نشان داد که سیاه چاله ها در حقیقت کاملا سیاه نیستند، بل که تابش بسیار اندکی از خود منتشر می کنند در نهایت، منجر به ناپدید شدنشان می شود. تکنولوژی این لیزرها جهش هایی از نور را ایجاد می کنند که در یک میلیونم و یک میلیاردم ثانیه عمل می کنند. در نتیجه لیزر، حرکات لیزری ایجاد می کند که به لامسه، زمانی که منقطع باشد، پاسخ می دهد. بنابراین تصاویر مورد نظر می توانند با لیزر ایجاد شوند و افراد میتوانند هر آنچه را که با لیزر کشیده اند را حس کنند، حتی با اینکه آن ها عناصری بی جان هستند.

همانطور که یک قطره جوهر گلیسیرین در یک نقطة خاص پدیدار می شود حضور یک الکترون واحد نیز از طریق ابزار علمی مشخص می شود، در واقع یک جنبه تمامیت الکترون پیدا شده. زمانی نهایت درک ما از ذخیره‌ی اطلاعات، حجمی کمتر از دو مگابایت روی فلاپی دیسک بود. حالا تعداد مراکز داده در دنیا تا سال ۲۰۲۱ به ۷٫۲ میلیون خواهد رسید و گنجایش اطلاعات ذخیره‌شده در آن‌ها به ۱۳۲۷ اگزابایت (۱۳۲۷ میلیارد گیگابایت) می‌رسد.

جهان هولوگرام چیست

فیزیکدانان درحقیقت از داشتن دو نظریه متفاوت برای توصیف هر ابعادی از عالم راضی نیستند. آن‌ها به دنبال یک نظریه واحد و یکپارچه می‌گردند که جهان هولوگرام چیست هر دو را دربرگیرد و این کار بسیار سختی است. با این حال به نظر می‌رسد که اصل هولوگرافی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا این معما را حل کنند.

برخی از تفاسیر نشان می‌دهند که تنها یک آگاهی جهانی وجود دارد که ذهن‌های فردی ما از آن استفاده می‌کند یا از آن ناشی می شود. بنابراین ممکن است همه ما بخشی از یک ذهن کیهانی اساسی باشیم، نه اینکه تجربیات خودآگاه خصوصی خود را داشته باشیم. این سؤالات عمیقی را در مورد هویت شخصی، اراده آزاد و آنچه که ما واقعاً می توانیم در مورد ذهن های دیگر بدانیم، ایجاد می کند.

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما