این معلمان بازنشسته مشمول طرح رتبه بندی معلمان روز جدید می شوند

یکی از موضوعات مهمی که در این زمینه مطرح می شود، تعریف جامعه هدف و تبیین شرایط معلمان بازنشسته مشمول طرح رتبه بندی معلمان است.

به گفته محمد واحدی، عضو کمیسیون نظارت بر آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح موقت درجه‌بندی معلمان بازنشسته از تاریخ 31/6/1300 اجرایی می‌شود و معلمان بازنشسته تا آن تاریخ جاری خواهند بود. شامل این قانون نمی شود.

وحیدی در پاسخ به اعتراض معلمان بازنشسته نسبت به اجرای قانون رتبه بندی می گوید: قانون به صراحت اعلام کرده است که رتبه بندی از 10 شهریور 1400 شروع می شود و معلمانی که قبل از این تاریخ بازنشسته شده اند در محاسبه رتبه بندی لحاظ نمی شوند. طرح رتبه بندی.”

پرداخت سهم بازنشستگان سال های 1401 و 1402 به صندوق بازنشستگی در نیمه مهرماه باعث شد معلمانی که در سال 1400 در آموزش و پرورش کشور خدمت خود را به پایان رسانده اند تنها بازنشستگانی باشند که با «اما» از مزایای طرح رتبه بندی بهره مند شدند. و اگرها”.

وحیدی در این باره می گوید: «وزارت آموزش و پرورش پیش از این سهم سال های 1401 و 1402 صندوق بازنشستگی را پرداخت کرده است، اما سهم این صندوق برای بازنشستگان 6 ماهه دوم سال 1400 با تأخیر مواجه شده و اخیراً توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است. دولت تاجیکستان، وزارت آموزش و پرورش».

وی عدم پرداخت حق الزحمه معلمان شاغل را دلیل تاخیر در اجرای حکم 1400 بازنشسته عنوان کرد و توضیح داد: با وجود اینکه سهم صندوق برای 1400 بازنشسته پرداخت شده است اما صندوق محقق نشده است. حکم مستمری بگیران به دلیل پرداخت نشدن سهم معلمان شاغل. آیا این است.”

جلسات متعددی با حضور مسئولان و نمایندگان سازمان های برنامه و بودجه کشور، وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشور با هدف رفع موانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان بازنشسته برگزار شد. تشکیل کمیسیون برای محاسبه صحیح بدهی صندوق بازنشستگی کشور و پرداخت مبالغ معین سازماندهی می شود.. بازرسی و بهره برداری از کمیته فنی رفع موانع پیش آمده در مسیر اجرای قانون رتبه بندی بازنشستگان معلمان

علی فرهادی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش چندی پیش اعلام کرد: آموزش و پرورش همه تکالیف خود را برای رتبه بندی اضطراری این افراد انجام داده و وجوه را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی باید سریعاً صادر کند. حکم رتبه بندی معلمان بازنشسته و پرداخت مابقی بدهی.”

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما