رئیس کل دادگستری ما نباید در امور مردم دخالت کنیم

باید فرهنگی ایجاد شود که مردم به طور فعال در نظارت بر غذا و دارو مشارکت داشته باشند

آفتاب نیوز :

حجت الاسلام محسنی اوجی در دیدار با مسئولان سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت مقوله سلامت و سلامت و تاکید بر این دو مقوله در آموزه های دینی گفت: بر اساس مبانی برهان عقلی. ، پیشگیری قبل از توقف درمان بنابراین اهمیت سلامت در دستیابی به سلامت فردی و جمعی واضح و آشکار است. اما متأسفانه در رابطه با این مهم رفتار مناسبی نداشتیم و شاید از نظر تجهیز ساختار، منابع و وسایل، توجه و توجه بیشتری به درمان داشتیم. از سوی دیگر، با وجود اهمیت بالای سلامت روان، بیش از این مقوله به بحث سلامت جسمانی پرداختیم، در حالی که تاثیر سلامت روان بر سلامت جسم، موضوعی است که بر هیچکس پوشیده نیست.

رئیس کل دادگستری گفت: با توجه به نقش و رسالت سازمان غذا و دارو در زنجیره تولید و مصرف غذا و دارو و مقوله بسیار مهم و خطرناک نظارت در این زمینه باید این سوال مطرح شود. آیا ساختار، بودجه، نیروی انسانی و تجهیزات سازمان برای انجام تمام وظایف، به ویژه مأموریت های نظارتی حیاتی کافی است؟ بدون شک باید از تجهیزات تکنولوژیکی مدرن برای تضمین ایمنی محصولات در حوزه غذا و دارو استفاده کرد. همچنین باید گفت که رشته غذا و دارو رشته ای است که نیاز به افراد متخصص، وفادار و قابل اعتماد دارد و شکست در این سمت بسیار گران است.

رئيس قوه قضائيه در ادامه موضوع فرهنگ سازي در بررسي كنترل مواد غذايي و دارويي را مقوله مهمي ارزيابي كرد و گفت: مردم براي حضور فعال در كنترل فرآورده ها و پرونده هاي غذايي و دارويي بايد فرهنگ سازي شوند. مصادیق فساد و گزارش تخلف در فرآیند تولید و توزیع محصولات غذایی و دارویی؛ شما در سازمان غذا و دارو و ما در قوه قضائیه و سایر ادارات مربوطه مواظب باشید وارد کار افراد این حوزه نشوید.

رئیس کل دادگستری تاکید کرد: نباید محصولات را بدون دلیل توقیف کنیم. این به مردم و صاحبان اموال آسیب می رساند و می تواند به محموله های توقیف شده خسارت وارد کند.

سرپرست دادسرا جلب اعتماد مردم و مصرف کنندگان در حوزه غذا و دارو را مقوله بسیار مهمی دانست و گفت: مسائل و شبهات را برای مردم و مصرف کنندگان تبیین کنید و نگذارید اعتماد آنها از مردم سلب شود. . مسئولان و متولیان این حوزه.

رئیس قوه قضائیه در بخشی از این جلسه با اشاره به شکایت مسئولان سازمان غذا و دارو از برخی تصمیمات هیات عمومی دیوان عدالت، اظهار داشت: دیوان عدالت نمی تواند ارزیابی کند. مصلحت است، اما باید بر اساس قانون حکم شود; اینکه شما به عنوان نمایندگان امور غذایی و دارویی از مقوله های خاصی انتقاد و اعتراض دارید، مانند نحوه تأسیس داروخانه ها و مواردی که از این طریق انتقاد می شود، باید تلاش خود را معطوف به اصلاح قانون کنید. البته مطمئن باشید اگر دیوان عدالت اداری خلاف قانون رای صادر کند، سازوکارهای نقض این رای در خود قانون پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به ماده 91 قانون تشکیلات و آیین دادرسی کشور اشاره کرد. دیوان عدالت اداری

پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی «محمدی» رئیس سازمان غذا و دارو با احترام به دستگاه قضایی و بویژه دادسرای ویژه مبارزه با جرایم پزشکی گفت: تشکیل سازمان غذا و دارو ادارات ویژه و اختصاصی استان ها برای رسیدگی به پرونده های سازمان غذا و دارو و همچنین «تسریع در رسیدگی به پرونده های مرتبط با صنعت غذا و دارو» دو درخواست اصلی ما از دستگاه قضایی است.

وی افزود: اخیرا متوجه شده ایم که سازمان بازرسی در زمینه کنترل مربوط به حوزه غذا و دارو رویکرد پیشگیرانه ای را در پیش گرفته است و درخواست ما تداوم این نگاه و رویکرد از سازمان بازرسی است.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز همکاری این سازمان با دیوان عدالت اداری را مثبت ارزیابی کرد و در عین حال گفت: از دیوان عدالت اداری انتظار داریم در حوزه سلامت نگاه ویژه ای داشته باشد و با آن برخورد کند. مسائل. و رویدادهای مربوط به بهداشت عمومی که موضوعی بسیار جدی و حساس است را باید از سایر مسائل و موقعیت ها متمایز کرد.

در این جلسه میرزوزدا معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو با اشاره به همکاری خوب و موثر این سازمان با سازمان بازرسی اظهار داشت: تلاش ما در سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی است. این سازمان در اسرع وقت تحقیقات را آغاز و نواقص را برطرف کند.

وی بر تقویت سامانه های مرتبط با غذا و دارو و ارتقای سامانه آزمایشگاه های مرتبط با این حوزه تاکید کرد و برای تحقق این امر خواستار کمک دولت و دستگاه قضایی شد.

حیدری، مدیرعامل سازمان غذا و دارو نیز در این نشست اظهار داشت: تمرکز ما در حوزه حراست سازمان غذا و دارو، شناسایی موانع اصلی فساد است و سعی می کنیم بر فرآیندهای فساد متمرکز و اصلاح شود. مشکلات. در این فرآیندها به صورت اصولی با تخلفات مبارزه کنید.

وی افزود: با ایجاد دفتر خدمات الکترونیک در سازمان غذا و دارو، حدود 70 درصد مراجعات افراد به این سازمان کاهش یافته است.

مدیرکل امور حقوقی سازمان غذا و دارو نیز در این سخنان با اشاره به حساسیت و جدی بودن موضوع بهداشت عمومی خواستار اصلاح نظر دیوان عدالت در موضوعات و پرونده های مرتبط با بهداشت عمومی شد. حوزه غذا و دارو

وی ادامه داد: به نظر می رسد بر اساس نقش نظارتی سازمان غذا و دارو در کشور باید اصلاحات قانونی صورت گیرد تا نیروهای سازمان غذا و دارو از سوی قضات به عنوان «مأمور» پذیرفته شوند.

پیکان پور، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت عرضه دارو در کشور نسبت به سال گذشته بهبود چشمگیری داشته است، گفت: این مهم با همکاری محقق شد. دفاتر مختلف از جمله سیستم قضایی.

وی همچنین به روند فروش دارو در برخی نرم افزارهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: داروها در نرم افزارهای اینترنتی «بدون کنترل» و با «قیمت هایی چند برابر قیمت واقعی» به فروش می رسد و از مراجع قضایی تقاضا داریم در این مورد ورود کنند. .

در این نشست غفارزدا مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز از فعالیت موثر سازمان بازرسی در امور مربوط به تجهیزات پزشکی قدردانی کرد و گفت: با این بازرسی ها و کنترل ها می توان فرآیندهای ناکافی را شناسایی کرد. و خطاب به آنها. .

وی همچنین خواستار حمایت بیشتر بخش های مرتبط از روند تولید تجهیزات پزشکی در کشور شد.

یکی دیگر از مدیران سازمان غذا و دارو نیز در این جلسه درباره «ارثه داروخانه ها به ورثه» صحبت کرد.

شایان ذکر است در این جلسه «هدیان» رئیس سازمان بازرسی «مسچیدی»، رئیس سازمان پزشکی قانونی و «دوربین» معاون دیوان عدالت اداری نیز به بیان نظر پرداختند. .

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما