لینک سازی خارجی چیست؟ استراتژی، مزایا و اهمیت یکتانت

بدین شکل می‌توانید از طریق آن سایت ترافیک و مخاطبان هدفمندی را جذب سایت خود کنید، ضمن اینکه به دلیل دریافت لینک از یک وب سایت معتبر، امتیاز مثبت از گوگل خواهیدگرفت. لینک های خارجی و داخلی هر دو باعث بهبود SEO می شوند اما کارکرد هر کدام از آنها متفاوت است. اگر مطالب و پست های خودتان را در صفحات سایت تان به همدیگر متصل و مرتبط کنید، لینک سازی داخلی انجام داده اید. اما اگر سایت دیگری به سایت یا صفحه ای از سایت شما، لینک دهد به این کار بک لینک (Backlinks) یا لینک سازی خارجی (External Link Building) گفته می شود. به عبارت دیگر لینک های داخلی کاربران را به مکان دیگری در سایت شما راهنمایی می کنند در حالی که لینک های خارجی، کاربران را به سایت های دیگر هدایت می کنند.

سلام دوست عزیز
مهمترین چیزی که در لینک سازی داخلی باید در نظر بگیرید ارتباط معنایی صفحات و رضایت کاربر است. اگر این دو صفحه به هم مرتبط هستند و تصور میکنید درج این لینک به کاربران شما کمک میکند تا دسترسی بهتری داشته باشند این کار را انجام دهید. با لینک‌سازی داخلی، گوگل علاوه بر درک رابطه بین محتواها، ارزش لینک را بین تمام لینک‌های یک صفحه وب تقسیم می‌کند.

این بلاگ‌ها هم می‌توانند فارسی و هم می‌توانند به زبان‌های دیگر باشند. شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیک ایجاد کنید و لینک سایت خود را در آن‌ها قرار دهید. از این طریق کاربران از کتاب‌های شما استفاده می‌کنند و به سایت شما سر می‌زنند. پس اولین کاری که در این زمینه پیشنهاد می‌شود، ایجاد لیستی از سایت‌های معتبر و تلاش برای گرفتن لینک خارجی از طرف آن‌هاست. این نکته را به یاد داشته باشید که از لینک‌های خود به طور طبیعی استفاده کنید، بنابراین باید از تکرارهای غیر ضروری و درج اجباری اجتناب شود.

برای سفارش رپورتاژ آگهی در این وب سایت ها میتوانید در سایتهایی که خدمات فروش رپورتاژ ارائه میدهند اقدام نمایید. این بخش از لینک سازی یکی از کاملترین چک لیست بک لینک میباشد و در صورتیکه طبق این 25 مورد در لینک سازی های خود استفاده کنید دیگر هیچ نگرانی نخواهید و قطعا بهترین بازدهی را برای شما خواهد داشت. لینک‌ها بین سایت‌هایی با موضوعات بسیار متفاوت در نظر گرفته نمی‌شود. هنگامی که این عمل مکرر است، آن‌ها می‌توانند دامنه‌ها را برای تمرین احتمالی کلاه سیاه جریمه کنند. برای محصولات خود یک دوره تست رایگان در نظر بگیرید و سرویس‌های خود را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. این ایده باعث می‌شود مخاطبان شما در دایره مشتریان VIP قرار بگیرند و به انتشار مطلب درباره برند شما تشویق شوند و در نهایت از شما و خدماتتان نام ببرند.

  • در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد.
  • شما با شناخت مخاطبان خود بر اساس سن، علایق و نیازهایشان، باید مشخص کنید که چه نوع محتوایی برای آنها اهمیت دارد.
  • اگر مطالب و پست های خودتان را در صفحات سایت تان به همدیگر متصل و مرتبط کنید، لینک سازی داخلی انجام داده اید.
  • با توجه به این مثال در ادامه مقاله به مفهوم و آشنایی لینک سازی برای سایت می پردازیم.
  • علاوه بر لینک خارجی چیست، اهمیت آنها را هم بیان کرده اما الان به درستی می دانید چرا باید از این لینک ها در سایت خود استفاده کنید.

لینک سازی خارجی در تولید محتوا و رتبه سایت تأثیر مثبتی دارد و با رعایت استاندارهای آن می توانید صفحه خود را ارتقاء دهید. شما حتی می توانید با توزیع محتوا در وب سایت هایی که برای کاربران قابل دیدن است، به لینک سازی خارجی وب سایتتان کمک کنید. در وب سایت هایی مثل یوتوب، پینترست و… می توانید محتوا خود را قرار داده تا کاربران از این راه وارد وب سایت شما شوند. شما با استفاده از ابزار mozbar می توانید بفهمید که وب سایت مورد نظرتان اسپم است یا نه. این ابزار بر روی مرورگر نصب شده و میزان اسپم و دامین و پیج اتوریتی صفحه سایت را نمایش می دهد.

اگر محتوای مورد نظر شما با لینک‌های خارجی آن سایت مرتبط است، احتمال زیادی وجود دارد که شما را نیز لینک کنند، اما اگر محتوایتان متفاوت است، بهتر است از آن سایت صرف نظر کنید. برای موفقیت در این زمینه لازم است که با برخی سفارش بک لینک مفاهیم آن کاملا آشنا باشید. پس اگر می‌خواهید در دنیای آنلاین به رقابت بپردازید و از سایرین جلو بزنید، این مقاله را از دست ندهید. این مطلب به گونه‌ای طراحی شده تا شما را سریعاً در مسیر درست جلو ببرد و به هدفتان برساند.

سلام دوست عزیز
اگر صفحه ای به صفحه دیگر کنونیکال شده است بهتر است مستقیما برای صفحه مادر لینک سازی کنید. سلام دوست عزیز
مدل اول را اصطلاحات Relative و نوع دوم را Absolute می‌نامیم. عملکرد هردو لینک از نظر ربات های گوگل یکسان بوده و تفاوتی از نظر سئو ندارد. بررسی کردن لینک های قدیمی که حالت ریدایرکت شده دارند و همچنین فهمیدن اینکه آیا در سایت خود لینک شکسته دارید یا نه، می تواند به سئوی سایت شما کمک زیادی بکند.

لینک سازی خارجی برای سئو

۳- هنگامی که خواستید بر روی یک کلمه لینک سازی را انجام دهید حتما آن را bold کنید. برای ورود به ساختمان‌های بزرگ چندین درب ورود و خروج در نظر گرفته می‌شود، طبقات مهم‌تر نیز تعداد راه‌های ورود و خروج متفاوتی دارند. اما هیچوقت برای بخش انبار و یا تاسیسات 10 راه رفت و آمد در نظر نمی‌گیریم. لینک ها در واقع یک پیوند هستند که به استفاده کنندگان آن این امکان را می‌دهند که با یک کلیک ساده از صفحه ی به صفحه ی جدید هدایت شوند.

با ایجاد اینفوگرافیک‌های جذاب و تاثیرگذار و تبلیغ آن‌ها در سایت و شبکه‌‌های اجتماعی و ایجاد لینک به سایت خودتان، می‌توانید ترافیک زیادی را جذب نمایید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که ایجاد محتوای باکیفیت باعث می‌شود که مردم بخواهند مطالب شما را در سایت‌ خود و شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر منتشر کنند و به شما لینک بدهند. همان طور که تا الان متوجه شدید این موضوع برای موتورهای جستجو گوگل ارزش زیادی دارد. اگر صفحه ای لینک داخلی و لینک خارجی نداشته باشد به معنی بن بست میباشد . اگر درون سایت خود به مطالب مشابه خود لینک ندهید ربات ها و خزنده های  گوگل  درون ان صفحاتی که لینک ندارند به بن بست میخورند و نمیتوانند درون صفحات و وبسایت های شما گردش کنند .

به همین دلیل لینک سازی باید با دقت و با صرف زمان زیادی انجام گیرد تا با گذشت زمان تاثیر آن نتیجه بخش باشد. لینک سازی مدت‌ زیادی است که به عنوان اصلی‌ترین پایه تاکتیک‌ های سئو در نظر گرفته می‌شود. با این حال، قوانین ساخت لینک در طی سال‌ها با بروزرسانی الگوریتم‌ های گوگل در حال تغییر هستند. لینک سازی جزء مهمی از آموزش سئو است و قبل از هر کاری باید آن را به خوبی یاد بگیرید. بدون شک شنیده اید که لینک سازی اصول خاص خود را دارد و با توجه به سایت مورد نظر، باید استاندارد‌هایی رعایت شود.

این بک لینک ها اعتبار وب سایت شما را بالا می برند و رتبه شما را در صفحات گوگل بالا می برند. ما در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، روش های ساخت لینک خارجی را به صورت طبیعی، بیان می کنیم تا شما با استفاده از این روش ها دیگر دچار پنالتی گوگل نشوید. زمانی که شما قبل از لینک سازی خارجی، سئوی داخلی سایت خود را تکمیل نکرده باشید مطمئنا لینک سازی خارجی گره‌ای از مشکل شما را باز نخواهد کرد.

آنچه در لینک سازی خارجی بر آن تأکید می‌شود، این است که این کار را به‌صورت پیوسته و طبیعی انجام دهید. به‌طور خلاصه از کلمات توصیفی در انکرتکست خود استفاده کنید که حتی‌الامکان به خواننده و سپس به گوگل، بگویند که در لینک خارجی چه چیزی در انتظار آن‌هاست. بااین‌حال، سعی کنید طول انکرتکست به جمله نرسد؛ بهترین کلمات برای استفاده به‌عنوان انکرتکست، کلمات کلیدی محتوای مقصد به شکل‌های مختلف است. استفاده از انکرتکست درستهرگز روی انکرتکستی که ارتباطی به محتوای مقصد ندارد، لینک خارجی نگذارید.

همچنین رایج‌ترین مشکلاتی که در برخورد با استراتژی لینک‌سازی، لینک‌های شکسته (broken link) و لینک‌های کم ارزش وجود دارد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. درج لینک های غیرمرتبط می تواند باعث افتِ رتبه یک سایت در نتایج جستجو شود. حتی نباید به صفحات کم اهمیت (صفحاتی که هدف اصلی ما برای سئو نمی باشند) سایت خودتان هم لینک بدهید. به جای آن به صفحات مهم تر و کاملاً مرتبط با موضوع محتوای‌تان، لینک دهید. لینک سازی خارجی رو به عنوان بخش مهمی از برنامه بهینه سازی موتور جستجوگر خودتون قرار بدین و بر پایه این اهمیت گذاری عمل کنین.

یک نکته مهم در گرفتن بک لینک

اگر باور دارید ساخت لینک داخلی نمی‌تواند به وضعیت رتبه سایت‌تان کمک کند، پیشنهاد می‌کنم با استفاده از نکات موجود در این راهنما برای مدت کوتاهی به صورت آزمایشی لینک‌سازی داخلی انجام دهید. مطمئن باشید تاثیر مثبت ساخت لینک  را بر روی ترافیک و رتبه سایت مشاهده خواهید کرد. پیوندهای متنی کاربران شما را به محتوای جالب و مرتبط راهنمایی می‌کند.

  • راستی شما چه تجربیات موفقی در مسیر استراتژی لینک سازی خارجی وب‌سایت داشته‌‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات‌تان را با ما و دیگر همراهان تسمینو به اشتراک بگذارید.
  • یکی از اشتباهات رایج این است که روی کلماتی مانند «اینجا»، «این مطلب» و غیره لینک بگذارید.
  • وقتی شما ادرس صفحه ای از سایت را تغییر می دهید و URL های قدیمی را به URL های جدید تبدیل می کنید، آنوقت لینک های باقی مانده که به صورت ۳۰۱ داخل محتوا ریدایرکت شده اند، عملاً قدرت قبلی را به جدید منتقل می کنند.
  • برای اینکه یک مسیر حرفه‌ای برای تولید محتوا وب سایت‌تان داشته باشید در قدم اول باید مشخص کنید که قصد استفاده از کدام روش لینک سازی در خارج از سایت را دارید؟!
  • آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است.

تولید محتوای الکترونیک یا سئو شده یکی از اصول لینک سازی داخلی و خارجی است که باید اصول آن را یاد بگیرید. وقتی صحبت از لینک دهی و سئو می شود، بک لینک ها یا لینک های خارجی بسیار مورد توجه قرار می گیرند اما شما نمی توانید از اهمیت ایجاد لینک داخلی برای رتبه بندی و بهینه سازی سایت تان غافل شوید. لینک های داخلی به ما کمک می‌کنند تا بین صفحات وبسایت خودمان ارتباط منطقی برقرار کنیم و به ربات‌های گوگل بفهمانیم که یک صفحه در کجایِ نقشه محتواییِ سایت ما قرار دارد و قرار هست چه کارکردی برای ما داشته باشد.

همانطور که گفته شد بک لینک و لینک سازی خارجی از اقدامات سئو هستند که به سرعت ایندکس صفحه و افزایش بازدید از سایت کمک شایانی می کنند. همچنین با کمک لینک سازی می توانید جایگاه خود را در گوگل تثبیت نمایید. برای این امر اگر تخصص کافی یا زمان لازم را ندارید می توانید پروژه خود را به شرکت های ارائه دهنده ی خدمت دیجیتال مارکتینگ بسپارید. تیم سئو شرکت معرفان در این امر از تخصص لازم برخوردار است و می‌تواند پروژه شما را به بهترین نحو پیش ببرد. کافیست با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۷۰۴۰۰۰ تماس بگیرید و یا از طریق فرم درخواست مشاوره اقدام نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گیرند.

این لینک های خارجی یا بک لینک ها از نظر حجم، کیفیت و ارتباط با توجه به اینکه چگونه از رتبه بندی صفحه شما پشتیبانی می کنند، اندازه گیری می شوند. همچنین یک لینک خروجی هم، یک پیوند خارجی می باشد زیرا از دامنه شما در خارج به دامنه دیگری اشاره می کند. سایت‌های ویکی وب سایت‌هایی هستند که مطالب آن توسط کاربران توسعه داده می‌شود.

نوشتن پست مهمان
می‌توانید برای یک سایت مناسب، محتوای متنی با کیفیت بنویسید و در آن به یک یا چند صفحه‌ی سایت خود لینک بدهید. هنگام ایجاد لینک خارجی در نظر گرفتن چندین فاکتور بسیار حیاتی می باشد که به شما در بهینه سازی موتور جستجو و رتبه بندی صفحه نتیجه کمک می کند. با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری، می‌توانیم نتیجه بگیریم که کسب درآمد و سود سایت شما نیز افزایش می‌یابد. شما برای لینک سازی خارجی و استفاده از بک لینک، باید از منابع مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید.

سلام دوست عزیز
از نظر لینک سازی داخلی تفاوتی میان این دو روش نیست ولی از نظر تجربه کاربری احتمال دیده شدن و کلیک بر روی این لینک ها در حالتی که بخشی مجزا (محصولات مکمل) برای آن در نظر گرفته اید بیشتر است. وجود غلط املایی در متن هایی که به هم لینک داده شده اند، تأثیر منفی در لینک سازی داخلی و رتبه بندی سایت شما خواهد داشت. بنابراین بعد از نوشتن محتوا، تمرکز خودتان را بر ویرایش و اصلاح متن آن بگذارید. مهم تر اینکه در انکرتکست های خود، از غلط املایی به شدت بر حذر باشید.

همیشه قرار نیست برای لینک‌سازی خارجی دست به جیب شوید، چون می‌توانید خودتان دست به کار شوید و بعد از انتشار محتوای جدید، آدرس یوآرال آن را در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، سایت‌های بازنشر محتوا و… قرار دهید. این روش اگر چه نیازمند زمان بیشتری بوده و باید فعالیت زیادی در آن داشته باشید؛ اما در نهایت اثرگذاری مناسب و البته کم هزینه‌ای خواهد داشت. در این روش، شما با پرداخت هزینه بک لینک‌هایی را به دامنه وب‌سایت‌تان تزریق می‌کنید. در وب امروز، بک لینک به یکی از مهم‌ترین ستون‌های رشد سایت‌ها تبدیل شده است!

از فضای محتوا برای لینک سازی به دسته بندی ها و مقالات مرتبط استفاده میکنیم. سلام دوست عزیز
محل قرارگیری لینک در صفحه بر ارزش و اعتبار آن تاثیرگذار است. به عنوان مثال قرارگیری لینک در منو، فوتر، سایدبار و محتوای متنی هرکدام کاربرد و تاثیر متفاوتی دارند. ولی اینکه لینک درج شده در محتوای یک مقاله یا محصول ابتدای متن است یا انتهای آن تاثیر بر ارزش لینک و میزان اعتبار منتقل شده نخواهد داشت.

به همین دلیل یک شرکت شروع به تحقیق کرد تا ببینه چه تعداد پیوند خارجی میتونه بهترین عملکرد رو داشته باشه. این لینک‌ها به خزنده‌های گوگل کمک می‌کنند تا سایت شما را درک کنند، همچنین کاربران هم متن لینک را می‌خوانند و روی آن کلیک می‌کنند. بنابراین باید از انکرتکستی استفاده کنید که مستقیماً با محتوای صفحه لینک شده مرتبط باشد.

که در این مقاله ما بر آن هستیم که به لینک سازی داخلی و خارجی به طور خاص و مفصل بپردازیم پس با ما همراه باشید. وقتی که مشغول مطالعه و جستجو در مورد لینک بیلدینگ خارجی هستین و میخواین بدونین به منظور بهینه سازی موتور جستجو، از چه تعداد پیوند خارجی باید استفاده کنین، پاسخ‌های تصادفی زیادی پیدا میکنین. مطمئناً میدونین که باید به همون تعدادی پیوند  اضافه کنین که برای خوانندگان مفیده و نه بیشتر. اما اگر ندونین که چه تعداد برای اونها مفید هست چیکار میکنین؟ قبلاً اینجوری بود که شما نمیتونستین بیش از ۱۰۰ پیوند وارد کنین.

متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند. استفاده به‌اندازه از لینک خارجییکی از مهم‌ترین اصول لینک سازی خارجی، توجه به تعداد لینک‌ها در یک محتواست. بااینکه هیچ استانداردی برای این موضوع تعیین نشده، اما ناگفته پیداست که لینک‌های مکرر در یک متن، می‌توانند برای خواننده آزاردهنده باشند.

لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند. شما می‌توانید با ابزارهایی مثل moz و ahrefs لینک‌های خارجی رقبای خود را بررسی کنید. از این طریق می‌توانید بفهمید که آن‌ها از کدام منابع لینک‌های خارجی استفاده کرده‌اند و شما نیز از همان‌ها استفاده کنید. شما برای لینک سازی خارجی می‌توانید از بسیاری از بلاگ‌های خارجی استفاده کنید.

با کمک استراتژی‌ روابط عمومی برند خود، از اخبار و بیانیه‌های جدید، محتوایی تهیه کنید و اول آن را در سایت خود منتشر کنید و از رسانه‌های خبری بزرگ بخواهید به‌خوبی آن خبر شما را پوشش دهند. در بازاریابی مشترک (Co-Marketing) دو برند با یک دسته مخاطب مشترک تصمیم می‌گیرند با یکدیگر روی انتشار یک محتوا یا راه‌اندازی کمپین کار کنند. همکاری با دیگر برندها باعث می‌شود به کانال‌ها و رسانه‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید و با هزینه کمتر اما لینک‌های بیشتر، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره برند خود داشته باشید.

ایران فاندر با تجربه 7 ساله به علاقه مندان کمک می ‌کند تا تبدیل به یک کارآفرین اینترنتی تراز اول شوند و کسب ‌و ‌کارشان را سریع‌ تر رشد بدهند. ایران فاندر با تجربه 10 ساله به علاقه مندان کمک می ‌کند تا تبدیل به یک کارآفرین اینترنتی تراز اول شوند و کسب ‌و ‌کارشان را سریع‌ تر رشد بدهند. وقتی شما ادرس صفحه ای از سایت را تغییر می دهید و URL های قدیمی را به URL های جدید تبدیل می کنید، آنوقت لینک های باقی مانده که به صورت ۳۰۱ داخل محتوا ریدایرکت شده اند، عملاً قدرت قبلی را به جدید منتقل می کنند.

صفحه ی اصلی سایت شما برای گوگل بسیار مهم است و بسیار اهمیت دارد  که این موضوع باعث میشود لینکی را درون صفحه اصلی سایت شما قرار بگیرد اهمیت بسیار بالایی دارد . 1_برای لینک سازی خارجی حتما در سایت های مرتبط با موضوع سایتتان لینک سازی کنید . اگر سایت شما در رابطه با اموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد نمیتوانید در سایت فروش خودرو لینک خودتان را قرار بدهید.

چه کارهایی انجام دهیم تا برند ما قبل از رقبا تشخیص داده شود؟ این مقاله را بخوانید تا با ۱۱… برخلاف لینک های nofollow لینک های dofollow توسط موتور های جستجو دنبال می شوند و به این صورت می توان وارد صفحه مقصد شد. با نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و دست اول، سعی کنید مخاطب را به سایت خود جذب کنید. برای آنکه بیشتر با فرایند سئو آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO به زبان ساده را مطالعه نمایید. روزانه تعداد بیشتری از شرکت‌ها و بازاریابان به وبلاگ نویسی می‌پردازند.

شما با بررسی بک لینک های سایت رقیب می توانید استراتژی بهتری را برای لینک سازی خارجی وب سایت خود بدهید. برای لینک سازی خارجی حتما برنامه ریزی کنید؛ چرا که در یک روز ساخت تعداد زیادی لینک برای گوگل مشکوک است. بهتر است روزانه 3 الی 4 لینک (تعداد لینک به میزان لینک سازی رقبایتان و استراتژی های وب سایتتان بستگی دارد) برای وب سایت خود بسازید.

با این وجود از پیشنهاد شما تشکر میکنیم و احتمالا این کار را در آینده خواهیم کرد. منظور این است که به صفحاتی لینک داده شود که ارتباط معنایی با صفحه شما داشته باشند و دسترسی به آنها برای کاربر مفید باشد. این کار زمان، هزینه و انرژی کمتری از شما میگیرد و در عین حال تاثیر به سزایی در افزایش رتبه سایت شما دارد. پس با سرمایه گذاری در لینک های داخلی میتوانید، جریان زندگی را برای همیشه در سایت خود جاری کنید. روش‌های مختلفی وجود داره که میتونین یک لینک خارجی به وردپرس اضافه کنین.

البته این مورد بسیار رایج است و بسیاری از افراد در وب سایت های خود این کار را انجام می دهند. در حالت کلی کلماتی که برای منو انتخاب می‌شوند روی سئو سایت بسیار اهمیت دارند و گوگل به این کلمات بسیار توجه می‌کند. اگر این کلمات به درستی انتخاب شده و به طور صحیح در منو قرار بگیرند، ورودی سایت افزایش پیدا می‌کند.

یکی از دلایلی که سبب استفاده از لینک خارجی شده است، جذب بازدیدکنندگان جدید خواهد بود. با بیشتر شدن تعداد لینک های خارجی به وب سایت بیشترین بازدید کنندگان جدید را می توانید داشته باشید. این لینک ها باعث می شوند کاربران بیشتری به سوی سایت تان هدایت شوند.

این نوع لینک بیشتر شبیه یک امتیاز عمل میکنه و هر چی تعداد امتیاز یک صفحه بالاتر باشه، برای گوگل محبوبیت بیشتری داره. در بیشتر موارد باید به استفاده از لینک Dofollow پایبند باشین که هم به وب سایت شما و هم به سایر وبسایت ها اجازه میده در گوگل نفوذ خوبی داشته باشن. اگر بتوانید در مقالات جدید به پست‌های قدیمی‌تان لینک دهید، شانس رتبه گرفتن وب سایت شما در نتایج جستجو افزایش چشمگیری خواهد داشت. پیش از آنکه به سراغ روش‌های لینکسازی داخلی برویم، باید بدانید ساخت لینک داخلی چه اهمیتی دارد.

در سئو و بهینه سازی وبسایت لینک سازی یک فاکتور اساسی و بسیار مهم میباشد که با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی میتوانید وبسایت خود را برای برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید. با  سئو داخلی (on page Seo) با  و سئو خارجی (off page seo )  میتوانیم یک سایت را کامل برای موتور های جست و جو گر بهینه سازی کنید . یکی از روش‌های جذاب دیگر لینک‌سازی از سبک خارجی خرید سوشال سیگنال است، در این روش شما به جای اینکه منتظر دریافت سیگنال‌های طبیعی از شبکه‌های اجتماعی شوید، خودتان با پرداخت پول این لینک‌هارا می‌خرید! با انتخاب بهترین اینفلوئنسرها و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، می‌توانید به برندسازی معتبر کمک کرده و نتایج بهتری را تجربه کنید. افراد زیادی تصور می‌کنند که لینک سازی داخلی در سئو تاثیر ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ است؛ زیرا لینک سازی داخلی در سئو سایت بسیار اهمیت دارد. لینک های داخلی آدرسی شبیه لینک اصلی سایت دارند که در ادامه لینک اصلی اضافه شده است.

برخی از مقاله‌هایی که مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند، آن‌هایی هستند که درباره موضوعی نظر شخصی داده‌اند و از تجربه و عقایدشان مطلبی منتشر کرده‌اند. دقیقا یکی از مواردی که باعث می‌شود محتوایی توسط دیگران لینک دریافت کند و در جاهای مختلفی منتشر شود، نظرات و توصیه‌های خود نویسنده است که باعث شده است آن مطلب اعتبار و ارزش ویژه‌ای پیدا کند. یکی از راه‌های خلاقانه برای اینکه در مرکز توجه باشید و لینک‌های زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید، تولید محتوای نقادانه است.

شما میتوانید به راحتی و به صورت رایگان در این وبلاگ ها ثبت نام کنید وبلاگ خود را بسازید و مقالاتی را منتشر نمایید. در زمانیکه وبلاگ خود را ساختید بعد از تولید محتوا برای وبلاگ میبایست کلمات کلیدی خود را لینک کنید به مقاله مربوطه و با استفاده از نام برندتان نیز میتوانید در این وبلاگ ها برندسازی نمایید. تا اینجا کمی با لینک سازی خارجی آشنا شدید و در ادامه قصد داریم به آموزش لینک سازی خارجی بپردازیم تا به صورت کامل برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود لینک سازی خارجی را به صورت کامل انجام دهید.

تنها درباره موضوعاتی لینک خارجی بسازید که دانستن درباره آن‌ها برای خواننده مفید بوده و به درک متن شما کمک می‌کند. همچنین در صورت استفاده زیاد از آنها، احتمال خروج مخاطب از متن با کلیک بر روی یک لینک و بازنگشتن او افزایش می‌یابد. اگر حتی کمی در حوزه سئو مطالعه کرده‌ باشید، باید بدانید که سئو خارجی و استراتژی لینک سازی، یکی از موارد مهم برای بهینه‌سازی سئویی سایت و دریافت رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است.

لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. در صورت افزایش لینک‌های ورودی به سایت شما، کم کم کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه کرده و آمار بازدیدکنندگان افزایش پیدا می‌کند‌. به تدریج گوگل نیز متوجه فعالیت و تلاش شما برای ایجاد محتوای مفید خواهد شد و رتبه سایت را بهبود می‌بخشد. در حالت کلی لینک سازی تاثیر بالایی بر سئو سایت دارد و می‌تواند رتبه سایت را در موتور‌های جستجوگر افزایش یا کاهش دهد.

انتشار این نوع رپورتاژ آگهی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به راحتی در سرچ‌های مرتبط با حوزه کسب‌و کار در صدر نتایج جست‌وجو کشور هدف قرار بگیرند. تریبون با ارائه رپورتاژ آگهی خارجی، شرایطی را فراهم کرده است که شما می‌توانید با پرداخت ریالی انواع رپورتاژهای خارجی خود را در بیشتر زبان‌های دنیا و در دسته‎بندی‌های متنوع موضوعی منتشر کنید. به جهاتی نیز باید این سبک از لینک‌سازی را از موثرترین‌ها در برندسازی و بهبود سئو بدانیم. کیفیت محتوای تولید شده و شرایط صفحات شما به شکلی است که وبسایت‌های دیگر به چشم یک مرجع یا منبع به آن نگاه کرده و بدون دریافت پول یا هر گونه سفارشی، به صورت داوطلبانه به آن لینک‌دهی انجام می‌دهند.

هر چه کاربران بیشتر در بین صفحات مختلف حرکت کنند و بیشتر در سایت شما وقت بگذارنند، گوگل اعتبار بیشتری به سایتتان می‌دهد. برای همین است که باید لینک‌ها درست و اصولی و در جای مناسب قرار داده شوند، چون اگر به درد کاربر نخورند، تاثیرشان در سئو هم کم می‌شود که در بخش بعد توضیح خواهیم داد. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، داشتن ۱۰۰ لینک خارجی از ۱۰۰ وب‌سایت مختلف، بهتر از داشتن ۱۰۰۰ لینک خارجی از یک وب‌سایت است. فرض کنید می‌خواهید یک لباس مجلسی بدوزید و به دنبال یک خیاط خوب می‌گردید.

لینک خارجی به لینک گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگر ارجاع داده شود. این نوع لینک ها می توانند به عنوان یک منبع اطلاعات مهم برای کاربران وب سایت ها باشند و به وسیله آنها به دیگر صفحات به آسانی دسترسی پیدا کنند. لینک های خارجی می توانند به عنوان یک ابزار مهم برای بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو به کار گرفته شوند.

  • زمانی که سایت شما دارای لینک خارجی از نوع outbound باشد، نشان‌دهنده‌ی این است که شما حاضرید به محتوای خود مطالب ارزشمند اضافه کنید.
  • از سوی دیگر، لینک‌های خارجی به موتور جستجو گوگل می‌گویند که لینک و سایت مربوطه را دنبال کنند و بحثی را ایجاد کند که به آن “link juice” می‌گویند.
  • این مساله به این معنی هست که مردم بیشتر به نتایج واقعی که برای اونها ظاهر میشه توجه میکنن نه تبلیغاتی که صاحبان اونها پول دادن تا بیشتر دیده بشن.
  • شما باید در لینک سازی مصنوعی به یکسری نکات توجه کنید و به گونه ای لینک سازی کنید که الگوریتم پنگوئن به شما شک نکند.

برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید. همانند فروم‌ها، در اینجا نیز بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد. شما می‌توانید با خرید رپورتاژ از سایت‌های مرتبط با موضوع سایت خود بک لینک‌های قدرتمندی ایجاد کنید. موضوع سایتی که انتخاب می‌کنید باید به موضوع سایت خودتان مرتبط باشد. ممکن است کلمه کلیدی مورد نظر شما مترادفی داشته باشد که کاربر آن را جستجو کند، ولی محتوای شما جوابگوی نیازش باشد. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مترادف و متنوعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رتبه بندی گوگل به دست بیاورید.

به همین دلیل، شما می توانید با خرید سایت و یا همکاری با آن وب سایت، روزانه از آن بک لینک بگیرید. برای لینک سازی خارجی می توانید از رپورتاژ های با کیفیت استفاده کنید. رپورتاژ به افزایش کلیک وب سایتتان کمک می کند و باعث افزایش رتبه سایتتان نیز می شود. موتورهای جستجوگر زمانی که یک وبسایت را خزش می‌کنند، تمام لینک‌ها را دنبال نمی‌کنند؛ اما نام بردن از سایت شما در یک سایت دیگر، امتیاز محسوب می‌شود و ترافیک سایتتان را با هدایت کاربران به سایت شما، افزایش می‌دهد. همان‌طور که توضیح داده شد یکی از عناصر اصلی سئو، استفاده از لینک‌ها است که هم لینک سازی داخلی و هم لینک سازی خارجی را شامل می‌شود.

  • به شرطی که اصول لینک سازی خارجی به‌درستی رعایت شوند، این تکنیک، تاثیرات مثبت فراوانی بر سئو، نرخ کلیک و رونق کسب‌وکار شما خواهد داشت.
  • اگه در حال ایجاد وبسایت جدید هستین یا از قدیم یک وبسایت دارین و میخواین تقویتش کنین، نمیتونین از این مورد بگذرین.
  • بسیاری از برندها همیشه با کمک این تکنیک توانسته‌اند در میان کاربران، مشتریان و رقبا جلب توجه کنند و به موضوع خبرساز آن برهه زمانی تبدیل شوند.
  • این بک لینک ها اعتبار وب سایت شما را بالا می برند و رتبه شما را در صفحات گوگل بالا می برند.
  • سئو مبحث بسیار پیچیده‌ای است و باید برای رسیدن به لینک اول نموادر موتور جستجوی گوگل، تمام موارد را به درستی رعایت کنید.

افزودن پیوندهای معتبر و آموزنده یک وبسایت با کیفیت بالا به صفحات شما، باعث بهبود اعتبار وبسایت شما می‌شوند، در حالی که افزودن پیوندهای بی کیفیت و اسپم به سایت شما آسیب می‌رساند. البته به یاد داشته باشید که نباید این کار را بیش از حد انجام دهید. اگر وبسایتی لینکی که به آن وبسایت داده‌اید را مناسب نداند، ممکن ممکن است آن را رد کند، بنابراین سعی کنید با ایجاد لینک سازی خارجی مربوطه، توجه آن‌ها را جلب کنید.

برای همین تلاش کنید که تعداد لینک‌های مورد استفاده‌ی خود را در حدی منطقی (کم‌تر از 100 عدد) نگه دارید. جایگزین کردن لینکی که دیگر کار نمی‌کند با یک منبع با ارزش و معتبر باعث می‌شود که هم لینکی ارزشمند داشته باشید و هم سئوی سایت شما بهبود یابد. این روش می‌تواند برای کسانی محبوب باشد که سرشان شلوغ است و نمی‌توانند برای وبلاگ خود محتوا بنویسند. در این استراتژی تنها کافی است در وبلاگ‌ها صفحاتی پیدا کنید که دیگر لینکشان کار نمی‌کند و از صاحب وبلاگ بخواهید که لینک معیوب را با لینکی از سایت شما که دارای محتوایی مشابه است جایگزین کند. از این طریق صفحه‌ی سایت شما برای کسانی که آن را لینک می‌کنند نشان داده خواهد شد.

هر چقدر میزان این توجه بیشتر باشد، خزندگان گوگل تعداد بیشتری از صفحات سایت شما را کراول و ایندکس می کنند. برای اینکه کاربران، لینک های داخلی را بهتر شناسایی کنند و برای کلیک روی آنها ترغیب شوند، رنگ آنها باید متفاوت از رنگ متن باشد. برای نمایش بهتر و متمایز بودن متن لینک های داخل صفحه، علاوه بر رنگی کردن، می توانید آنها را BOLD کنید.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما