کلیباف سالانه به 45 هزار معلم جدید نیاز داریم

به گزارش آرانیوس، محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در حاشیه بررسی بند الحاقی ماده 92 که مربوط به افزایش ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی بود، گفت: مناظره روز گذشته در جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد. مجلس دلیل غیبت بیش از 100 هزار معلم در کشور بود و با احتساب بازنشستگی سالانه حدود 35 هزار نفر در حوزه آموزشی و ظرفیت محدود دانشگاه باید جبران شود و اکنون به اصل 28 اشاره می کنیم. منشور دانشگاه فرهنگ ها و راه حلی متفاوت و البته بازگشت به کار بازنشستگان که البته اتفاق خوبی است پس باید حداقل موقتی باشد تدبیری در نظر بگیریم که ظرفیت دانشگاه را هر سال 25 درصد افزایش دهیم و به 45 هزار برسانیم. فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در یک سال حقوق بازنشستگی سربازان را جبران کند.

وی افزود: اگر در برنامه به این موضوع اشاره نکنیم جای آن کجاست و اگر این مشکل حل نشد مشکل آموزش نیز به قوت خود باقی می ماند و باید در سند جامع بشر نیز همین رویکرد رعایت شود. منابع آموزش و پرورش بار مالی ندارد و بستگی به تکلیف زمین های باقی مانده دارد که قبلاً در جلسات سران سه کشور به طور جداگانه مورد بحث قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: به دوره های مختلف مجلس هم انتقاداتی وجود دارد، چرا که متوجه شدیم در 10، 12 سال گذشته گاهی 7، 8 یا 10 هزار نفر اضافه کردند و کار اصلی انجام نشد و امروز این مشکل حل شده است.

انتهای پیام/

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما