کمبود این ویتامین باعث بیماری قلبی می شود


آفتاب نیوز :

به گزارش مدیکال نیوز، ویتامین D که به عنوان ویتامین «آفتاب» نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در چربی است که به دو شکل اصلی D-2 و D-3 وجود دارد.

ویتامین D به عنوان یک عنصر کمیاب ضروری و منبعی که عمدتاً از نور خورشید به دست می‌آید، برای رشد استخوان‌ها و دندان‌ها و عملکرد منظم سیستم ایمنی مهم است.

فراتر از این عملکردها، نتایج تحقیقات نشان می دهد که بین سطوح پایین ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد.

در سراسر جهان، بیماری های قلبی عروقی یکی از علل اصلی مرگ و میر هستند. تقریباً 17.9 میلیون نفر در سراسر جهان هر ساله بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند، به این معنی که بیماری های قلبی عروقی مسئول 32 درصد مرگ و میرها در سراسر جهان است.

پروفسور الینا هیپونن، نویسنده اصلی و مدیر موسسه تحقیقات سرطان دانشگاه استرالیای جنوبی، گفت: ما شواهدی پیدا کردیم که نشان می‌دهد کمبود ویتامین D می‌تواند فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

در یک مطالعه اخیر، محققان رابطه بین وجود 25 هیدروکسی ویتامین D در خون (25(OH)D) و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را بررسی کردند. 25(OH)D یک نشانگر معتبر برای وضعیت ویتامین D است.

تجزیه و تحلیل نشان داد افرادی با غلظت 25 نانومول بر لیتر 25(OH)D در خون شاهین نسبت به افراد با غلظت 50 نانومول در لیتر 11 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما