درآمد جهانی صنعت موسیقی چقدر است؟

عنوان 20- موسیقی یکی از بزرگترین بازارهای هنری در جهان به حساب می‌آید، زیرا می‌تواند مخاطبانی را در سراسر جهان فارغ از زبان، نژاد و جغرافیا داشته باشد. به ویژه، با توسعه فناوری های جدید، دسترسی به محصولات جدید هر روز آسان تر می شود.

همین موضوع باعث شده تا رشد برخی کشورها در زمینه بازار موسیقی در چند سال اخیر تغییر کند. بر اساس آمار منتشر شده توسط فدراسیون بین المللی صنعت فونوگرافی (IFPI) در سال گذشته، درآمد جهانی صنعت موسیقی برای هشتمین سال متوالی با افزایش 9 درصدی به رقم 26.2 میلیارد دلار رسید.

در گزارش مربوطه IFPI، درصد رشد هر نقطه از جهان به تفکیک بیان شده است، بیشترین رشد مربوط به قاره آفریقای جنوبی با افزایش 34.7 درصد و پس از آن کشورهای آمریکای لاتین با افزایش 25.9 درصدی قرار دارند. . شمال آفریقا و خاورمیانه با 23.8 درصد در رده سوم و پس از آن آسیا با 15.4 درصد افزایش در بازار موسیقی در رتبه چهارم قرار دارند.

از سوی دیگر، قاره اقیانوس آرام (استرالیا) با افزایش 8.1 درصدی در رتبه پنجم، قاره سبز با 7.5 درصد افزایش رتبه ششم و آمریکای شمالی به همراه کانادا با افزایش 5 درصدی در رتبه پنجم قرار گرفتند. مقام هفتم جالب است که قاره ای که در گذشته مهد موسیقی نامیده می شد، سال گذشته آخرین جایگاه را در رشد بازار موسیقی به خود اختصاص داد. از سوی دیگر، مقایسه بخش‌های مختلف این بازار نشان می‌دهد که بخش دیجیتال بازار موسیقی در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته و استریم (سیستم‌های پخش آنلاین) همچنان فرمت غالب در جهان است. با وجود رشد چشمگیر در سایر کشورها، آمریکا همچنان بیشترین گردش مالی را در فروش موسیقی دارد. دومین بازار موسیقی دنیا بعد از آمریکا با گردش مالی 307 میلیارد ین در دست ژاپن است که برای اولین بار در 4 سال گذشته معادل 2.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

نقش کرونا

کارشناسان انجمن صنعت ضبط ژاپن (RIAJ) با اشاره به آمار سال 2022 معتقدند اگرچه معادلات بازار موسیقی در این کشور تا سال 2019 بر اساس فروش نسخه های فیزیکی شکل می گرفت، اما واقعیت این است که همه گیری کرونا و گسترش محدودیت ها حتی مردم بزرگسالان ژاپنی را مجبور به استفاده از پلتفرم ها برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود کرد و به تدریج سبک بازار موسیقی در این کشور شکل دیگری به خود گرفت.

اکنون طبق آخرین آمار بازار موسیقی در این کشور به فروش دیجیتالی وابسته شده و نقش فروش فیزیکی آلبوم کاهش یافته است. بنابراین، اگرچه خدمات توزیع موسیقی دیجیتال ژاپن در سال 2022 تنها 34 درصد خواهد بود و این کشور در رتبه بندی بازارهای بین المللی عقب مانده است، همه گیری ویروس COVID-19 به تغییر روند بازار موسیقی دیجیتال ژاپن کمک کرده است. جهت رو به بالا

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما