تسلیم اسرائیل به حماس در بحبوحه جنگ؛ خروج رهبران برای آزادی زندانیان

اسرائیل غزه را محاصره کرده و به بمباران غیرنظامیان ادامه می دهد

آفتاب نیوز :

به گزارش اسپوتنیک، تل آویو در حال بررسی خروج رهبران حماس از غزه در ازای آزادی زندانیان است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل در حال بررسی امکان دادن مجوز لازم به رهبران جنبش حماس از جمله شاخه نظامی آن برای خروج آزادانه از نوار غزه در ازای آزادی تمامی اسرا است، زیرا این امر به پایان دادن به جنگ غزه پایان می دهد. جنگ در زمان کوتاه..

این روزنامه عبری زبان همچنین مدعی شد که اجرای این پیشنهاد حاکی از تحقق اهداف اعلام شده برای انهدام پایگاه این گروهک در جریان محاصره غزه است.

از سوی دیگر، «کریس مورفی» سناتور مشهور آمریکایی در واکنش به تحولات کنونی و غیرانسانی غزه گفت: دوستان اسرائیلی باید بدانند که این شیوه ای که انجام می دهند، خسارات غیرقابل قبولی به غیرنظامیان وارد کرده است.

به گفته کریس مورفی، «به نظر می‌رسد که اسرائیلی‌ها نمی‌توانند به هدف خود برای سرنگونی حماس برسند».

این سناتور آمریکایی همچنین از تل آویو خواست تا در مسیری که در پیش گرفته است تجدید نظر کند.

همچنین خبرگزاری ان بی سی به نقل از مقامات غربی گزارش داد که نگران این هستند که دوره طولانی جنگ اسرائیل علیه غزه خطر تشدید تنش ها در منطقه را افزایش دهد و دولت های عربی را به دشمن تبدیل کند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها در روز پنجشنبه بیش از 15 قتل و جنایت علیه غیرنظامیان در غزه مرتکب شد و ده ها شهید و مجروح در زیر خاک بر جای گذاشت. ویرانه.

به گفته نماینده وزارت بهداشت فلسطین، متجاوزان اسرائیلی عمدا مناطق اطراف بیمارستان ها را هدف قرار می دهند.

همزمان روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت در گزارشی اعلام کرد توپخانه رژیم صهیونیستی بیش از 8000 گلوله توپ به سمت نوار غزه شلیک کرد.

همزمان، هواپیماهای اسرائیلی حملات گسترده ای را به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیلی منطقه تل الحوا در غرب غزه را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

علاوه بر این، منابع عبری گزارش دادند که زنگ خطر دوباره در اشدود به صدا درآمد.

همچنین حملات اسرائیل به اردوگاه های جبالیه در شمال نوار غزه و البریج در مرکز نوار غزه از سر گرفته شده است.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان های قسام دقایقی پیش در سخنانی تاکید کرد: نیروهای فلسطینی به مبارزه خود برای جلوگیری از پیشروی نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف ادامه می دهند.

وی ادامه داد: نیروهای ما موفق شدند گردان تانک های دشمن را منهدم کنند و تعداد زیادی از عناصر دشمن را منهدم کنند. ما موفق شدیم از پشت خطوط دشمن به آنها برسیم و از صفر تا صفر به عناصر دشمن حمله کنیم.

ابوعبیده گفت: شامگاه امروز حمله تلافی جویانه ای را در محور شمال غربی شهر غزه انجام دادیم و حداقل 6 تانک و یک دستگاه خودروی سواری رژیم صهیونیستی را منهدم کردیم.

سخنگوی گردان های قسام افزود: با گذشت 27 روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، نیروهای فلسطینی همچنان در محورهای مختلف حضور دارند. کابینه رژیم صهیونیستی در مورد تعداد سربازان کشته شده در غزه دروغ می گوید.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما